POSDRU/57/1.3/S/26646, Beneficiar: Universitatea din Bucureşti
Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Prima pagina

Proiectul „Formare continua de tip blended learning pentru cadrele didactice universitare” si-a propus dezvoltarea unui model de referinta pertinent pentru proiectarea si implementarea de programe de formare si/sau dezvoltare profesionala continua a cadrelor didactice universitare de tip blended learning si, implicit, optimizarea nivelului de calificare si dezvoltarea competentelor acestora.

Programele de formare s-au adresat unor categorii bine delimitate de cadre universitare: tineri universitari la inceputul carierei, cadre didactice cu experienta, cadre didactice cu atributii manageriale, membrii comisiilor de calitate, auditori interni. Modulele de formare au abordat tematici referitoare la asigurarea calitatii in invatamantul superior, invatamantul centrat pe student, organizarea si desfasurarea practicii profesionale a studentilor.

Proiectul raspunde unei duble necesitati: cea a armonizarii proiectarii sistemului de formare a cadrelor didactice universitare din Romania cu sistemele de formare a cadrelor didactice universitare din tarile cu traditie in domeniu; necesitatea racordarii sistemului national de formare a cadrelor didactice universitare cu obiectivele strategice stipulate prin documentele de politica educationala europene actuale privind invatamantul superior.

Prin intermediul acestor programe de formare s-a urmarit dezvoltarea competentelor profesionale ale diverselor categorii de cadre didactice universitare in trei mari domenii de interes: asigurarea calitatii in invatamantul superior, inatarea centrata pe student si practica profesionala a studentilor.

Cursurile desfasurate in cadrul proiectului au fost structurate dupa cum urmeaza:

 

Modul Curs Grup tinta Nr. participanti
M1 Asigurarea calitatii in invatamantul superior M1.1.Sisteme interne de management si asigurare a calitatii membrii comisiilor de calitate de la nivel de catedre, facultati universitati; auditori interni etc. 32
(2 grupe)
M1.2. Asigurarea calitatii: standarde, proceduri la nivel de programe de studiu si institutii - personal managerial din universitati (sefi de catedre/ departamente, directori/ directori adjuncti ai unor centre de cercetare; manageri de proiecte, membri ai organismelor colective de conducere, prodecani, secretari stiintifici, decani) 32
(2 grupe)
       
M2 Invatarea centrata pe student – strategii de proiectare, implementare si evaluare procesului educational M2.1. Predarea, invatarea si evaluarea in invatamantul superior - tinerii universitari (experienta maxim 5 ani in invatamantul superior) 51
(3 grupe)
M2.2. Strategii educationale cent rate pe student - cadre didactice universitare cu experienta (minim 6 ani experienta in invatamantul superior) 32
(2 grupe)
       
M3 Practica profesionala a studentilor M3.1.Strategii institutionale de proiectare, implementare si evaluare a practicii profesionale a studentilor – plasamente si parteneriate - coordonatorii de practica profesionala 18
(o grupa)

Descrierea cursurilor:

Modulul 1:

  • Calitate si internationalizare in domeniul invatamantului superior
  • Evaluarea externa a calitatii in invatamantul superior
  • Abordarea institutionala a calitatii in invatamantul superior
  • Proceduri si dimensiuni ale managementului calitatii
  • Proceduri si instrumente de evaluare interna a calitatii

Modulul 2: 

  • Profesionalizarea carierei didactice in invatamantul superior: evolutii si provocari
  • Curriculum universitar
  • Strategii, metode si tehnici de predare – invatare Universitara
  • Invatarea/studiul academic si formarea competentei de invatare
  • Evaluarea in invatamantul superior
  • Optimizarea competentelor didactice ale personalului universitar

Modulul 3: 

  • Practica profesionala intre necesitati si posibilitati
  • Caracteristici ale practicii de specialitate
  • Tipuri de instruire practica
  • Managementul stagiilor de practica
  • Implementarea strategiei institutionale privind practica profesionala
  • Evaluarea practicii profesionale a studentilor
  • Practica profesionala si educatia sustenabila

Structura cursurilor: Fiecare curs a avut 66 de ore (echivalentul a aprox. 20 credite ECTS) impartite in aproximativ 26 de ore in sala, 20 de ore online si 20 de ore practica profesionala. Durata cursurilor a fost de 10 saptamani.

Noutăţi
25.10.2012
Universitatea din Bucuresti, impreuna cu partenerii sai, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timisoara si
compania Softwin, au organizat in data de 18
 [...]


01.10.2012
Universitatea din Bucuresti, impreuna cu partenerii sai, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea de Vest din Timisoara si compania Softwin, organizeaza in data de [...]


14.06.2012
In cadrul proiectului POS DRU - 26646  "Formare continua de tip blended learning pentru cadrele didactice universitare" s-au finalizat sesiunile de formare si dezvoltare profesionala in [...]


12.06.2012
Universitatea din Bucuresti, impreuna cu partenerii sai, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea de Vest din Timisoara si compania Softwin, va organiza in perioada septembrie – [...]


12.06.2012
Cadrele didactice universitare care au participat activ in calitate de cursanti la unul dintre cele trei module de pregatire (M1: Asigurarea calitatii in invatamantul superior, M2: Invatarea centrata [...]


04.06.2012
In perioada noiembrie 2011 – mai 2012, Universitatea din Bucuresti, impreuna cu partenerii sai, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea de Vest din Timisoara si compania Softwi [...]


Căutare
Caută

Sondaj
Cat de des folositi calculatorul?

435 voturi [arhiva sondaje]

Prima pagină  •  Obiective  •  Activităţile proiectului  •  Rezultate  •  Grupul ţintă  •  Parteneri  •  Echipă  •  Proiectul în imagini  •  Contact

Toate drepturile rezervate © 2010 Universitatea din Bucuresti. Powered by Intuitext

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României